Alegeți adidasii potriviti pentru a alerga

Fiecare alergător trebuie să aibă pantoful de alergare perfect, care se potrivește bine și îi funcționează bine. Caracteristicile specifice de încălțăminte ar trebui să se potrivească cu nevoile individuale ale alergătorului. De asemenea, fiecare tip de antrenament – anduranță, forță sau viteză – pe care alergătorii sunt supuși are cerințe diferite asupra corpului lor și, de asemenea, pantofii de alergare. Astfel, este important să știi ce fel de pantofi de alergare se potrivesc cu obiectivele tale specifice și nevoile individuale.

Odată cu evoluțiile largi ale tehnologiei de alergare de astăzi, poate fi uneori confuz și chiar intimidant atunci când alegeți noua pereche într-un magazin de pantofi de alergare. Cum vei alege ceea ce este mai bine pentru tine și antrenamentul tău când există diferite categorii, tipuri și forme de pantofi în cadrul standardului Neutru, Stabilitate și Control al mișcării?

Designul și tehnologia pantofilor variază în funcție de marcă și tip. Ca ghid general pentru pantofii de alergat, iată scurte definiții pentru cele 3 categorii majore și câteva sfaturi atunci când îți cumperi noua pereche:

NEUTRU

Pantofii din categoria neutră sunt de obicei proiectați cu un antepicior flexibil și o talpă intermediară moale, dar fermă. Acestea sunt cele mai bune tipuri de pantofi atunci când ai tendința de a ateriza pe exteriorul piciorului. Puteți determina unde aterizează piciorul verificând tălpile pantofilor vechi – dacă exteriorul tălpii este uzat, atunci aveți tendința de a ateriza mai mult pe exteriorul picioarelor. Aceasta poate fi, de asemenea, cea mai bună pereche pentru persoanele cu un arc de picior înalt. Verificați dacă arcul pantofilor pe care intenționați să-l cumpărați are suficient suport sau rigid mai ales dacă aveți un arc de picior înalt. Acest tip de pantofi susțin arcul piciorului mai mult decât glezna sau genunchii. Puteți observa că acest tip de încălțăminte de alergare are adesea talpa curbată.

STABILITATE

Pantofii de alergare care fac parte din categoria de stabilitate sunt proiectați pentru a controla picioarele să nu se întoarcă spre exterior atunci când alergi, echilibrează călcâiul și susțin arcurile picioarelor. Aceste tipuri de încălțăminte pentru alergare oferă o amortizare suplimentară și o stabilitate excelentă pentru picioarele tale atunci când alergi. Acești pantofi sunt pentru alergătorii care aterizează pe partea exterioară a călcâielor și își întoarce ușor piciorul spre interior (pronează) când aleargă. Arcul acestor pantofi nu este la fel de rigid și poate avea diferite grade de sprijin.

CONTROLUL MISCARII

Tălpile pantofilor de alergare din categoria de control al mișcării sunt de obicei drepte sau plate. Unele modele au tălpi ușor curbate, dar scopul principal al acestor încălțăminte de alergare este să mențină călcâiul în siguranță și să minimizeze rata de pronație atunci când alergi. Acești pantofi au, de obicei, o bază de aterizare mai largă pentru călcâi și un contor puternic și rigid pentru călcâi. Acestea sunt bune pentru alergătorii care au picioare plate sau arcade joase. Alergătorii care au tendința de a prona picioarele și au genunchi instabili atunci când aleargă pot beneficia mai mult de pe urma acestor tipuri de pantofi de alergare. Verificați tălpile vechii perechi – dacă sunt uzate pe talpa intermediară, atunci această categorie este pentru dvs.

Cum să alegi pantofii de alergat?

Iată câteva sfaturi atunci când îți cumperi pantofii de alergare:

1. Merge și alergă în magazin. Petreceți timp cu perechea aleasă înainte de a o cumpăra. Cunosc o mulțime de oameni care cumpără un anumit tip de pantofi doar pentru că au descoperit că un mare alergător le-a folosit pentru a termina primul loc la o cursă. Ai nevoi diferite și ceea ce funcționează pentru alții poate să nu funcționeze bine cu tine. Testează pantofii de alergare în magazin. Nu vă fie teamă să faceți câțiva pași pe ele și chiar să alergați câțiva metri dacă este posibil. Unele magazine bune de alergare au chiar benzi de alergare pe care să alergi!

2. Nu-ți arunca vechea pereche – încă. Adu-ți vechea pereche de pantofi de alergat la magazinul de unde vei cumpăra pantofii noi. Dacă locul de unde faceți cumpărături pentru pantofi de alergare noi este în mod specific un magazin de pantofi de alergare, este posibil să aibă personal care cunoaște pantofii și poate analiza modelul de purtare al pantofilor dvs. vechi. Pentru că vei dori să încerci să mergi și să alergi cu pantofii tăi noi, adu-ți șosetele cu tine și orice orteză dacă ai. Daca magazinul de alergare dispune de echipamente pentru analiza piciorului, nu ezita sa iti analizezi mersul chiar daca iti cunosti deja arcul sau tipul piciorului. Informați personalul despre istoricul de alergare, obiectivele, accidentările și ce tip de antrenament faceți de obicei.

3. Cunoaște-ți punctele moi. Unul dintre principalele motive pentru care trebuie să purtăm pantofi este confortul. Picioarele tale ar trebui să fie suficient de confortabile în timp ce mergi sau alergi cu pantofii de alergare noi. Petele de presiune sau pantofii largi conduc adesea la apariția veziculelor.

4. Potrivire perfectă pentru picioarele tale. Dacă pantofii tăi de alergare sunt prea largi și picioarele tale alunecă în interiorul pantofilor tăi, vei pierde energie la fiecare împingere pe care o fac picioarele tale când alergi. Este în regulă să ajustați și să reajustați șireturile pantofilor de alergare în timp ce intrați într-un magazin. Leagă-ți șireturile astfel încât să ai o senzație de siguranță fără disconfort.

5. Pantofii de alergat sunt speciali. Sunt proiectate special pentru mișcarea înainte (adică alergarea înainte), amortizarea călcâiului și susținerea arcului. Dacă aveți timp să observați tălpile diferitelor tipuri de pantofi, puteți vedea că au linie orizontală

Mirela Moldoveanu fondator Glossy Magazine.